۱۳۹۴ دی ۱۶, چهارشنبه

مهندس حسن خزائی شهید وقهرمان خلق یار با وفای خلق ومیهن از شهرستان نوشهر مازندران

مهندس حسن خزائی شهید وقهرمان خلق یار با وفای خلق ومیهن از شهرستان نوشهر مازندران

نام :حسن 
نام خانوادگی:خزائی
تحصیلات : مهندس وفارغ التحصیل راه وساختمان از آلمان او اولین مهندس فارغ التحصیل از آلمان با سطح فوق العاده مهارت وتخصص
شغل:مهندس راه ساختمان که یک دفتر نقشه کشی هم در شهر نوشهر داشت 
اتهام کمک به مجاهدین ودادن امکانات وبطود مشخص پناه دادن یک مجاهد در خانه اش بئده است
سال شهادت :1360
محل شهادت :نوشهر
از او خواسته بودند که مجاهدین را محکوم کند برعکس در حضور پاسداران از ایمان واخلاق وآگاهی وفداکاری ونفوذ مجاهدین در میان جوانان واقشار مردم گفت
از او خواستند که بسیار خوب بیا بنویس یا بگو که من کاره ای نیستم وسیاسی نبودم همینجوری با مجاهدین بر خوردم .
گفت 
نمینویسم، من آکاهانه میگویم تحصیلکرده وسیاسی هستم پشیمان هم نیستم وآگاهانه با همه خطرها این راه را انتخاب کرده ام.باز میگویم که پشیمان نیستم من بنام خرا وبنام خلق وبرای خلق وارد این راه شده ام ومطلقا جرم نیست .
بلا فاصله او را برای شکنجه واعدام بردند.
نحوه شهادت : شکنجه وتیرباران
بدنیست یک اشاره تاریخی هم بهمبن مناسبت داشته باشیم
زمان امام حسین در کوفه وداستان شهادت هانی 
حتما میدانید هانی هم مانند مهندس خزائی یک مجاهد اعظم وسفیر امام حسین یعنی مسلم ابن عقیل را در کوفه در خانه اش پناه داده بود

پاسداران ابن زیادازاو هم خواسته بودند که از مسلم تبری بجوید هانی گفت من آگاهانه کردم وهوادار او وامام حسینم هبهات منا الذله.
بعد ضمن نابود کردن تمامی خانواده اش او را از بلندی خانه ای به زیر افکندند وبه شهادت رساندند
میبینید نطام مرتجع حاکم بر کشورما از نسل ابن زیاد وشمر ویزید وپدر خوانده داعش.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سید حسین علوی املشی ومختصری از مشخصات این قاتل مجاهدین رودسر در گیلان ( در دهه ۶۰ و...)

  سید حسین علوی املشی ومختصری از مشخصات  این قاتل مجاهدین رودسر در گیلان ( در دهه ۶۰ و...) پاسدار سید حسین علوی املشی معروف به حسین علوی م...