۱۳۹۶ مهر ۲۵, سه‌شنبه

مجاهد شهید ابراهیم صحراگرد یک قهرمان نمونه از رشت

مجاهد شهید ابراهیم صحراگرد یک قهرمان نمونه از رشت


مشخصات مجاهد شهید ابراهیم صحراگرد
محل تولد: رشت
شغل - 
تحصيل: -
سن: 25
محل شهادت: اصفهان
زمان شهادت: 1367

به یاد مجاهد شهید ابراهیم صحراگرد
مختصری از زندگینامه ابراهیم صحراگرد

از او پرسیدیم وقتی از زندان آزاد شدی چه‌کار خواهی کرد؟ گفت: «به سازمان خواهم پیوست تا بتوانم انتقام همه رنجها و شکنجه‌ها و خون شهیدان را بگیرم، زیرا که سازمان همه چیز من است».
در گزارشی از زندگینامه این مجاهد پاکباز آمده است:‌ «او از سن 14سالگی در تظاهرات انقلاب ضدسلطنتی حضور فعال داشت. پس از پیروزی قیام، به‌دنبال موضعگیری مجاهدین در قبال جنبش فلسطین، با سازمان آشنا شد و پس از آن همکاریش را با ستاد دانش‌آموزی در رشت شروع کرد. با تاُسیس میلیشیا، ابراهیم هم مسئولیتهای مختلفی را به عهده گرفت. او سعی می‌کرد مسئولیتهایش را به‌نحو شایسته‌یی انجام دهد. پخش اعلامیه و تراکت و نشریه مجاهد، روزانه به‌طور گسترده توسط او و یارانش صورت می‌گرفت. در همین دوران توسط پاسداران شناسایی و در حمله مزدوران به پایگاهشان دستگیر و روانه زندان گردید. پس از مدتی آزاد و مجدداً در آبان 60دستگیر شد و به زیر شکنجه‌های وحشیانه رژیم رفت. او با هوشیاری توانست بدون دادن ذره‌یی اطلاعات این دوره را نیز بگذراند و پس از 6ماه آزاد شود. ابراهیم پس از آزادی از زندان دوباره به‌فعالیتهایش ادامه داد. در 31شهریور 63در یکی از پراتیکهای سازمان به‌نام «هفته صلح» برای سومین بار دستگیر شد. دژخیمان با کینه‌یی که از او داشتند به‌صورت وحشیانه‌تری او را شکنجه کردند. در یک نوبت ابراهیم را از 9 صبح تا 9 صبح روز بعد با کابل زده بودند. به‌طوری که گوشتهای کف پایش ریخته و استخوانهای پایش بیرون زده بود. بعد از مدتی او را به زندان چالوس منتقل کردند و او چندین ماه را در سلولهای انفرادی به‌سر برد. او در دادگاه به 15سال زندان محکوم شد. 2سال از محکومیتش را در زندان سپاه رشت گذراند و سپس به زندان اصفهان تبعید شد».
خاطره ای ازمجاهد شهید ابراهیم
ابراهیم در زندان روحیه‌یی مقاوم و انقلابی داشت و با وجود تبلیغات گسترده رژیم علیه مقاومت، همواره بر سر مواضع سازمان پای فشرد. در گزارشی از او آمده است:‌ «وقتی خبر عزیمت برادر مسعود به جوار خاک میهن را در ملاقات به او دادیم. بدون درنگ گفت: «ضرورت این عزیمت را انقلاب ایجاب کرده است اگر لازم باشد برادر مسعود به هرکجای دیگر دنیا هم خواهد رفت». در مورد انقلاب ایدئولوژیک از او پرسیدیم، گفت: «مطمئن باشید تحول آن چنان عظیمی صورت گرفته که حتی روزنامه جمهوری اسلامی! هم به آن اعتراف کرده». از او پرسیدیم وقتی از زندان آزاد شدی چه‌کار خواهی کرد؟ گفت: «به سازمان خواهم پیوست تا بتوانم انتقام همه رنجها و شکنجه‌ها و خون شهیدان را بگیرم، زیرا که سازمان همه چیز من است».

مریم رجوی: از قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی نزدیک به ‌سه دهه می‌گذرد. اما این جنایت چیزی نیست که به‌ تاریخ پیوسته باشد. این جنایت مسأله همین امروز است. مسأله نقض فاجعه‌بار حقوق‌بشر در ایران است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سید حسین علوی املشی ومختصری از مشخصات این قاتل مجاهدین رودسر در گیلان ( در دهه ۶۰ و...)

  سید حسین علوی املشی ومختصری از مشخصات  این قاتل مجاهدین رودسر در گیلان ( در دهه ۶۰ و...) پاسدار سید حسین علوی املشی معروف به حسین علوی م...