۱۴۰۳ مرداد ۵, جمعه

رودسر گیلان وبرخی از افسران شهید عملیات میهنی آرمانی عملیات کبیر فروغ جاویدان که از این خطه میرزا کوچک خان برای سرنگونی خمینی جنگیدند وجاودانه شدند

 رودسر گیلان وبرخی از افسران شهید عملیات میهنی آرمانی عملیات کبیر فروغ جاویدان که از این خطه میرزا کوچک خان برای سرنگونی خمینی جنگیدند وجاودانه شدند
  


محمد شاکری دیلمی فرزند بزرگ مجاهد حاج غلامحسین شاکری از قهرمانان شهید عملیات کبیر فروغ جاودان از رودسر


 محمد فرزند مجاهد قهرمان حاج شاکری دیلمی از رودسر گیلان میباشد او از قهرمانان عملیات کبیر عقیدتی –میهنی فروع جاودان است که بهمرا همرزمان دیگر ارتش آزادی برای رهائی میهن از استبداد خونریز وارتجاعی خمینی جلاد ضد بشر با همه چیزشان به سوی میهن شتافتند وملاها ،سرنگونی را در یک قدمیشان حس کردند محمد قهرمان همراه برادرش مهدی شاکری جانانه به جنگاوری وفداکاری پرداختند وبعد از بهلاکت رساندن تعداد زیادی از پاسداران ودژخیمان خمینی ،به عهدشان با خدا وخلق وفا کردند. کمی بعد پدر مجاهدشان حاج شاکری دیلمی هم که در یک ماموریت سازمانی به  اسارت پاسداران  در آمده بود سربدار شد درود بر این خانواده مجاهد پرورکه به عهد خونینشان با خدا وخلق وفا ودر برابر خلق ومیهن وتاریخ سرفراز وجاودانه شدند

مجاهد شهید مهدی شاکری دیلمی از جاودانه فروغهای عملیات فروغ از رودسر

 

 
مهدی شاکری دیلمی از شهیدان عملیات کبیر میهنی آرمانی

 فرزند کوچکتر مجاهد شهید علامحسین شاکری از رودسر 

 

مجاهد شهید حاج حسین شاکری پدر مهدی ومحمد شاکری برادر مهدی نیز بدلیل مجاهدت در راه آزادی وآرمانهای جامعه بی طبقه سازمان بدست پاسداران وبفرمان خمینی به شهادت رسیدند

پدر مجاهدشان در قتل عام  ۶۷ به فتوای خمینی جلاد سربدار شد ومحمد شاکری همرزم و برادر مهدی هم در کنار برادرش در عملیات فروغ جاودان برای آزادی میهن جاودانه شد

مجاهد شهید حاج حسین پیک سازمان بود وعلاوه دو فرذند مجاهدش تعدادی از رزمندگان را به صفوف ارتش آزادیبخش رساند وخود در یکی از ماموریتهای سازمان به چنگ پاسداران خونریز خمینی جلاد افتاد وبعد از شکنجه های فراوان به فتوای خمین جلاد ضد بشر که برای ریشه کنی ونشل کشی مجاهدین صادر شده بود در تابشتان داغ ۶۷ سربدار وجاودانه شد .

سید یحیی سیدی از لنگرود شهید فروغ

با یاد مجاهد شهید سیدیحیی سیدی

مجاهد شهید سیدیحیی سیدی

مجاهد شهید سیدیحیی سیدی

محل تولد: لنگرود
شغل: کارگر
سن: 24
تحصیلات: ابتدایی
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


سیدیحیی سیدی

تاریخ تولد: ۱۳۴۳

محل تولد: لنگرود

تحصیلات: ابتدایی

«… این‌جانب یحیی سیدی با اعتقاد به مبارزه مسلحانه انقلابی، به‌عنوان تنها راه سرنگونی رژیم خمینی و با اعتقاد به این‌که ساقط کردن خمینی جز از طریق به‌دست گرفتن اسلحه و جنگیدن در زیر چتر سازمان مجاهدین خلق ایران امکان‌پذیر نیست.

از سازمان مجاهدین خلق تقاضا دارم امکان حضور مرا در خط مقدم جبهه در نوار مرزی ایران و عراق فراهم بکند، تا بتوانم در زیر چتر سازمان مجاهدین به‌عنوان یک رزمنده با پاسداران و مزدوران خمینی بجنگم.

هیچ توقع و انتظار دیگری جز این‌که هر‌چه زودتر مرا به خط مقدم نبرد رهائیبخش منتقل بکند ندارم، تا بتوانم دینم را نسبت به رهایی میهنم و سرنگونی خمینی ادا کنم…». تقاضانامه ـ ۲۲تیر۶۶

یحیی سیدی یکی از انبوه جوانانی بود که به‌زور به سربازی و جبهه‌های جنگ ضد‌میهنی اعزام شده بود.

در سال۶۶ پاسداران او را دستگیر و روانه جبهه کردند، او چندین‌بار فرار کرد اما باز هم دستگیر و به‌زور به جبهه فرستاده شد.

آخرین‌بار در تیرماه۶۶ پس از فرار از جبهه به اردوگاه پناهندگان در عراق رفت، سپس خواستار پیوستن به ارتش آزادی شد و درخواستش برای ورود به مناسبات ارتش آزادیبخش مورد پذیرش قرار گرفت.

یحیی در عملیات مریوان، پیرانشهر و آفتاب شرکت داشت. سرانجام در فروغ جاویدان در نبردی دلیرانه با مزدوران دشمن جنگید و با نثار خون پاکش به کهکشان جاودانه‌فروغهای آزادی پیوست. 

مجاهد شهید سیروس داوطلب از شهیدان فروغ جاویدان از رودسر


مجاهد شهید سیروس داوطلب از افسران شهید عملیات کبیر فروغ جاویدان


 سیروس داوطلب ومختصری از بیوگرافی او شهیدی از فروغ جاویدان از شهر رودسر
 

مجاهد شهید ثریا پورهاشم تبریزی شهید فروغ از رودسر



مجاهد قهرمان افسر ارتش آزادیبخش وشهید عملیات کبیر

 فروغ جاویدان از رودسر 


مجاهد شهید ثریا پورهاشم تبریزی از رودسر شهید قهرمان

 عملیات کبیر فروغ جاویدان

مجاهد قهرمان صنوبر سیاهکل رودی از سیاهکل رودسر 

با یاد مجاهد شهید صنوبر سیاهکل رودی

مجاهد شهید صنوبرسیاهکل رودی

مجاهد شهید صنوبرسیاهکل رودی

محل تولد: سياهکل
شغل: دانشجو
سن: 32
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


صنوبر سیاهکل‌رودی

تاریخ تولد: ۱۳۳۵

محل تولد: سیاهکل‌رود

تحصیلات: دانشجوی اقتصاد اجتماعی

سابقه مبارزاتی: ۱۳سال

صنوبر سیاهکل‌رودی در سال۵۴ هنگام ورود به دانشگاه قدم به صحنه فعالیت سیاسی و مبارزاتی گذاشت، و از دانشجویان حامی جنبش انقلابی مسلحانه مجاهدین بود.

در اوج‌گیری جنبش دانشجویی علیه رژیم شاه خائن در محیط کاری‌اش نقش فعالی داشت، از سال۵۶ فعالیت‌های او اوج بیشتری گرفت و در آن زمان در ارتباط با مجاهدین قرار داشت.

در جریان قیام ضد‌سلطنتی به سیاهکل‌رود رفت، و پس از ۲۲بهمن، در ستادهای مجاهدین در بابلسر و قائمشهر فعالیتش را آغاز کرد.

او در سال۶۰ ا مسئولیت حفاظت و پشت‌جبهه تشکیلات مجاهدین در جنگل و نیز تدارکات شهر را به‌عهده گرفت.

سال۶۲ از کشور خارج شد و در بخشهای مختلف تشکیلات سازمان در خارج کشور به کار پرداخت. سال۶۵ به منطقه اعزام شد و مسئولیتهای مختلفی را در سازمان و ارتش آزادیبخش به‌عهده گرفت.

اوج زندگی انقلابی این زن مجاهد خلق در حماسه فروغ جاویدان رقم خورد، آنجا که خروشان و با رشادت به قلب دشمن زد، و پس از به‌هلاکت رساندن تعدادی از مزدوران قهرمانانه به‌شهادت رسید.


مجاهد شهید کمال قربانی واجارگاه شهیدعملیات کبیر فروغ جاویدان

با یاد مجاهد شهید کمال قربانی واجارگاه

مجاهد شهید کمال قربانی واجارگاه

مجاهد شهید کمال قربانی واجارگاه

محل تولد: رودسر
شغل: کشاورز
سن: 25
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


کمال قربانی‌واجارگاه

تاریخ تولد: ۱۳۴۲
محل تولد: واجارگاه ـ رودسر
تحصیلات: دیپلم
سابقه مبارزاتی: ۸سال
«…‌به ارتش آزادیبخش ملی پیوسته‌ام تا در نبردی سرنوشت‌ساز که سرنوشت مردم و میهنمان لااقل یک دوران تاریخی به آن گره خورده است، شرکت نمایم…

مسعود و مریم عزیزم، سمبلهای جاوید وفا و فدا و رهایی، درودهای بی‌پایان و عشق آتشینم به شما را که تنها نقطه اتکای مردم اسیر و خمینی‌زده‌مان هستید بپذیرید.

‌خدایا خطاها ، ضعفها و کم‌کاریهایم را ببخش و بهار بزرگ رهایی خلق قهرمان ایران را پس از زمستان سرد و سیاه خمینی به نیروی اندیشه‌مسعود و مریم و راهگشایی ارتش آزادیبخش ملی ایران هر‌چه زودتر محقق گردان.…‌

در فردای شهادتم  اگرچه با گلوله‌یی به خون غلتیده‌ام اما زنده‌ام، زنده‌ام در گامهای مسعود و مریم رجوی که خلق را به‌سوی خدا راهبری می‌کنند.

زنده‌ام در دستهایی که به‌سوی سلاحم دراز خواهند شد، زنده‌ام در گامهای پیروز و پرصلابت همرزمانم بر گور فقر و جهل و زنجیر و جنگ.

زنده‌ام در گلهای ناشکفته استعدادهای پرپرشده . زنده‌ام در نان، در آواز، در مهتاب… خورشید… و در فردا…».وصیت‌نامه ‌ـ‌ ۲۷ شهریور۶۶

کمال قربانی از سال59 فعالیت خود را با مجاهدین آغاز کرد، در چندین عملیات ارتش آزادیبخش از جمله دو عملیات بزرگ آفتاب و چلچراغ دلاورانه جنگید.

کمال  در عملیات کبیر فروغ جاویدان با سری پرشور و چشم‌اندازی روشن به میدان نبرد با خصم ضدبشری شتافت، و در اوج شرف وافتخار به جاودانه‌فروغهای آزادی پیوست.

همرزمانش پیکر پاکش را در خاکپای سرور شهیدان حسین‌بن‌علی‌(ع) در کربلا به خاک سپردند. 

مجاهد شهید کلثوم صحرائی شهید عملیات عقیدتی میهنی فروغ جاویدان از رودسر

با یاد مجاهد شهید کلثوم (مهوش) صحرایی

مجاهد شهید کلثوم(مهوش) صحرایی

مجاهد شهید کلثوم(مهوش) صحرایی

محل تولد: املش
شغل:
سن: 26
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


کلثوم (مهوش) صحرایی

تاریخ تولد: ۱۳۴۱
محل تولد: املش ـ رودسر
تحصیلات: دیپلم
سابقه مبارزاتی: ۱۰ سال
زندانی سیاسی: ۵ سال
کلثوم (مهوش) صحرایی از زمان انقلاب ضدسلطنتی هوادار مجاهدین شد، مرداد۶۰ دستگیر شد و ۵ سال در اسارت دژخیمان بود.

پس از آزادی از زندان در سال۶۶ ارتباطش با سازمان برقرار شد و راهی خارج کشور شد، مرداد همان سال به منطقه اعزام شد و در گردانهای رزمی سازماندهی گردید.

مجاهد خلق مهوش صحرایی در آخرین رزم انقلابی خود در فروغ جاویدان شرکت کرد، و با پاسداران شب و دژخیمان سرکوبگر دلیرانه جنگید، و با نثار جان پاکش به جاودانه فروغهاپیوست.

از او پیام سرخی به جا مانده که گواه ایمان و اراده سترگ یک شیرزن مجاهد خلق است: «…من این راه را آگاهانه و با اختیار کامل انتخاب کردم و هر ثانیه و دقیقه و ساعتها که می‌گذرد ایمانم به راهم عمیق‌تر می‌شود، و با تمام وجودم به آرمانی که دارم وفادار هستم.

من در این راه یعنی راه مسعود و مریم نغمه‌خوان و ترانه‌خوان و سرودخوان به پیش می‌روم، در این راه نه هراسی را می‌شناسم، نه باکی از دشمن دارم و نه ترسی از آینده خویش دارم.

اما هر قدر زمان می‌گذرد افقهای جدیدی پیش رویم باز می‌شود، اگر در این راه و در راه آزادی و عشق، با دشنه دژخیم در خون خفته باشم هرگز نخواهم مرد بلکه جاودان خواهم شد و با شهیدان مجاهدهستم.

پس‌ای آموزگاران عصر آگاهی با شما عهد و پیمان می‌بندم تا آخرین قطره خونی که در رگانم جاری است، با دل و جانم همسفر با نسل توفان راهتان را ادامه خواهم داد…». وصیت‌نامه ـ ۵فروردین۶۷

نسرین باقری دعویسرائی از رودسراز شهیدان سرفراز عملیات کبیر فروغ جاویدان

با یاد مجاهد شهید نسترن باقری دعوی سرایی

مجاهد شهید نسترن باقری دعوی سرایی
مجاهد شهید نسترن باقری دعوی سرایی

محل تولد: رودسر
شغل:
سن: 22
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

زندگینامه شهید


نسترن باقری دعوی سرایی

سال تولد: ۱۳۴۵

محل تولد: رودسر

تحصیلات: متوسطه

سابقه مبارزاتی: ۱۰سال

«اینک ماییم

ستاده بر اجساد حباب‌های شب

تا گوی زرین آفتاب را

میهمان شهر شب زدمان سازیم»

من نسترن باقری اوایل سال۵۷ با سازمان مجاهدین خلق ایران آشنا شدم و اواسط سال۵۷ به تشکیلات مجاهدین راه یافتم و با پیوستن به مجاهدین زندگیم ۱۸۰ درجه تغییر کرد، یعنی همه زندگیم را به سازمان سپردم.

تا پایان فاز سیاسی در تمام میتینگها و درگیرهای مجاهدین و میلیشیا با چماقداران در شهر تهران شرکت داشتم، از جمله تظاهرات مادران، رژهٔ میلیشیا، میتینگ امجدیه، ترمینال جنوب، انجمن میثاق و...

در تظاهرات۷ اردیبهشت مادران، به مدت یک هفته دستگیر شدم. بعد از فرار از زندان کمیته۳، در تظاهرات سی خرداد شرکت کردم»

این بخشی از دست‌نوشته مجاهد قهرمان نسترن باقری بود.

نسترن در دوران مبارزه سیاسی ۴بار توسط مزدوران رژیم دستگیر و زندانی شد، عاقبت در شهریور سال۶۰ در جریان تظاهرات مسلحانه، مجدداً دستگیر و به ۲سال زندان محکوم گردید.

در اسفند ۶۱ از زندان آزاد شده و بلافاصله برای ارتباط مجدد با سازمان اقدام کرد تا سرانجام در سال۶۵ بود که به آغوش خانواده بزرگ و عقیدتی خود بازگشت.

پس از ورود به منطقه در ستاد تبلیغات مجاهدین و در سیمای مقاومت، عهده‌دار مسئولیت شد. از او که روحی سرشار از عاطفه و عشق، قلمی زیبا و طبعی روان داشت، دست‌نوشته‌ها و شعرهای زیبایی به جای مانده است.

سرانجام روز تاریخی مجاهدین و عملیات بزرگ فروغ جاویدان فرا رسید، نسترن به‌عنوان فرمانده یک دسته رزمی وارد نبرد با گله‌یی از مزدوران گردید، و طی یکی از نبردها در لحظه‌ای که از همرزمانش جدا مانده بود، غافلگیرانه به اسارت در آمد و سرانجام به دست پاسداران رذل خمینی به‌شهادت رسید. و این‌چنین زندگی‌اش را با شعری که خود سروده بود پیوند داد:

«اینک ماییم

ستاده بر اجساد حباب‌های شب

تا گوی زرین آفتاب را

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

احمدرئوف بشری دوست قهرمانی که در نسل کشی وقتل عام ۶۷ خمینی علیه مجاهدین بدست پاسداران خمینی در انتقال از زندان ارومیه در تپه الیاس آباد سلاخی ومثله وقتل عام شد

  احمدرئوف بشری دوست قهرمانی که در نسل کشی وقتل عام ۶۷ بدست پاسداران خمینی در انتقال از زندان ارومیه در تپه الیاس آباد سلاخی ومثله وقتل عام ...