۱۴۰۳ مرداد ۸, دوشنبه

شهر آستانه اشرفیه و شهیدان سرفراز مجاهد خلق افسران ارتش آزادیبهش در عملیان کبیر میهنی وآرمانی فروغ جاویدان از استان گیلان حبیب آقا بزرگی غلامحسین رجبعلی زاده

  شهر آستانه اشرفیه و شهیدان سرفراز مجاهد خلق افسران ارتش آزادیبهش در عملیان کبیر میهنی وآرمانی فروغ جاویدان از استان گیلان 

 مسعود رجوی فرمانده کل ارتش آزادیبخش ملی ایران وقسمتی کوتاه از نشست توجیهی فروغ جاویدان 
چون‌که شما، تک‌تک شما، چه آنهایی که قبل از سال 50 و چه آنهایی که از زندانهای شاه با یکدیگر همرزم و همسنگر بودیم؛ چه آنهایی که در زمان حکومت خمینی به سازمان پیوستید؛ چه آنهایی که امروز از این یا آن کشور آمده‌اید و چه آنهایی که در بین راه، در محورها و شهرهای مختلف به ما خواهند پیوست؛ آری شما را من به‌سادگی پیدا نکردم. تک‌تک شما را از پس هفت دریای خون‌ ، و راهی چند ساله، که آن را با کفش و کلاه آهنین و پولادین طی کردیم، از لابلای انبوه ابتـلائات، نشیب و فرازهای سیاسی و انبوه بالا و پایینی‌های زمان، به‌مثابه رشیدترین، پاکبازترین، قهرمان‌ترین، جانان‌ترین، شکوفاترین و آگاه‌ترین فرزندان خلق ایران، پیدا کرده‌ام. اگر بهتر از شما و ارزشمندتر از شما می‌بود و اگر ستودنی‌تر از شما می‌بود، حتماً در جای دیگر تشکلش را می‌دیدیم، پس یک گنجینه عظیم و تاریخی و بزرگ و در بعضی موارد چه بسا غیرقابل جانشین‌سازی، گرانتر از همه مال‌التجاره‌های موجود در عالم، ذیقیمت‌تر، زیباتر، تحسین‌انگیزتر، این‌جا هست که من می‌بایستی، در این تصمیم‌گیری، یکبار از تک‌تک این جواهرات بی‌همتای این گنجینه دل بکنم. اما اگر که مجاهدین به خدا و به خلق و تاریخ و به سرنوشت تابان و شکوفان خلق قهرمان ایران، بعد از این همه رزم و رنج، بعد از این‌همه خون و فدا، پاسخ نگویند، چه کسی پاسخ خواهد گفت؟
(کف‌زدن ممتد رزمندگان)

بنابراین فقط یک جمله می‌گویم و می‌گذرم. نه خطاب به شما، خطاب به خدا و خطاب به خلق و تاریخ، که بار خدایا، شاهد باش، شاهد باش که تمامی سرمایه‌مان را که محصول ربع قرن رزم و رنج مستمر هست، تقدیم تو و خلقت کردیم.
انک انت السمیع العلیم.

مجاهد شهید حبیب آقا بزرگی ازآستانه اشرفیه گیلان
مجاهد شهید حبیب آقا بزرگی با روحیه تهاجمی تا آخرین نفس وبر خاک افکندن پاسداران بیشماری خود نیز در شمار شهیدان سرفراز عملیات عقیدتی میهنی فروغ جاویدان از آستانه اشرفیه گیلان قرار گرفت 

با یاد مجاهد شهید حبیب آقا بزرگی

مجاهد شهید حبیب آقا بزرگی
مجاهد شهید حبیب آقا بزرگی

محل تولد: آستانه اشرفيه
شغل: شغل آزاد
سن: 24
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

زندگینامه شهید


حبیب آقابزرگی

تاریخ تولد: ۱۳۴۳

محل تولد: چورکوچان ـ آستانه اشرفیه

تحصیلات: متوسطه

سابقه مبارزاتی: ۸سال

حبیب آقابزرگی در سال۵۹ با مطالعه نشریه‌ها و آثار سازمان با مجاهدین آشنا شد و فعالیتش را در زمینه تبلیغی و توزیع نشریه شروع کرد.

پس از شروع مبارزه مسلحانه او که از فرزندان مردم گیلان بود و به منطقه آشنایی داشت، مسئولیت پیک و پشتیبانی تشکیلات جنگل را به‌عهده گرفت.

حبیب برای مدتی به زندان افتاد، پس از رهایی از زندان با تلاش مستمر به سازمان وصل شد و به منطقه رفت.

در منطقه مرزی وارد گروهانهای رزمی شد و در چندین عملیات از جمله عملیات مریوان شرکت جست.

ایمان خلل‌ناپذیر او به ادامه مبارزه و سرنگونی رژیم خمینی و کینه انقلابیش به دژخیمان، از او رزمنده‌یی پرشور ساخته بود که در میدان رزم و در صحنه عملیات با جسارت بر دشمن می‌تاخت.

پس از شهادت برادرش هادی در جریان عملیات آفتاب در نامه‌یی به مادرش نوشت: «…‌این را یقین بدانید که قطره‌یی از خون مجاهد خلق بی‌جواب نخواهد ماند، حداقل پیام خون هادی برای من این است که اراده‌ام را بیشتر صیقل بزنم و هر‌چه محکمتر سلاحم را در آغوش بفشارم.

فقط از این طریق است که می‌توانم خون او را زنده کنم، و از شما می‌خواهم در این موقعیت که مردم ما زیر بدترین فشار در زیر استبداد خمینی دارند جان می‌سپارند و خمینی هیچ حرمتی را باقی نگذاشته، بیشتر ما را درک کنید. سپیده‌دم نزدیک و خورشید ارتش آزادیبخش در حال درخشیدن است…».

مجاهد دلیر حبیب آقابزرگی، با چنین روحیه تهاجمی و عشق به خلق به میدان رزم در صحنه فروغ جاویدان شتافت، و پس از به خاک افکندن شماری از مزدوران پاسدار، به خون درغلتید و به جاودانه‌فروغها پیوست. 


مجاهد شهید حبیب آقا بزرگی از شهیدان سرفراز عملیات عقیدتی میهنی فروغ جاویدان از آستانه اشرفیه گیلان

با یاد مجاهد شهید غلامحسین رجبعلی‌زاده

مجاهد شهید غلامحسین رجبعلی‌زاده
مجاهد شهید غلامحسین رجبعلی‌زاده

محل تولد: آستانه اشرفيه
شغل: معلم
سن: 31
تحصیلات: فوق دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


غلامحسین رجبعلی‌زاده

تاریخ تولد: ۱۳۳۶
محل تولد: چورکوچان ـ آستانه اشرفیه
تحصیلات: فوق‌دیپلم زبان انگلیسی
سابقه مبارزاتی: ۱۰سال

غلامحسین رجبعلی‌زاده معلمی بود که در جریان قیام ضدسلطنتی شرکت داشت، و از سال58 فعالیت‌های خود را در کادر انجمن معلمان مسلمان شروع کرد.

اوایل فاز نظامی وارد تیمهای عملیاتی شد و در چند عملیات ایذایی علیه مزدوران خمینی شرکت کرد. خرداد۶۱ ارتباطش با سازمان قطع شد، یک سال بعد دوباره ارتباطش با سازمان وصل شد و در تیر۶۴ عازم منطقه مرزی شد.

غلامحسین با پشتکار و مسئولیت‌پذیری در قسمتهای مختلف سازمان فعالیت کرد، و در عملیات کبیرفروغ جاویدان تمام خشم‌وکین انقلابیش علیه دشمن ضدبشری را در آتش سلاحش متمرکز کرد.

اوو بی‌محابا دژخیمان خمینی را به خاک هلاک افکند، و سرانجام در یک نبرد نابرابر به‌شهادت رسید و خون پاکش شعله‌یی از فروغ جاویدان شد.
«…‌با کمال آزادی و اختیار و آگاهی راه و آرمان توحیدی سازمان مجاهدین خلق ایران را انتخاب کرده، و در این انتخاب ذره‌یی شک و تردید ندارم.

چون تنها جریانی است که در تاریخ معاصر به‌ویژه در جامعه ایران، راه سرخ حسین (ع) را که همان راه اسلام راستین و انقلابی است ادامه می‌دهد.

وقتی که خمینی کوچکترین ندای حق‌طلبانه را با شکنجه و تیرباران پاسخ می‌دهد، بر هر کس که ذره‌یی شرف و انسانیت دارد واجب است با تمامی امکانات و حتی با جان خود علیه او و رژیم ضدبشریش بجنگد.

در این راستا من هم مانند هزاران هزار مجاهد و مبارز دیگر سلاح بر دوش گرفتم، تا بتوانم دینم را نسبت به خدا و خلق ادا کنم و انتقام خون دههاهزار شهید مجاهد را از دژخیم جماران و‌ دار و دسته پلیدش بگیرم.

تردید ندارم که به‌زودی رژیم ضدبشری خمینی همانند همه رژیمهای ضدخلقی دیگر بر طبق سنت تاریخ و تکامل سرنگون می‌شود…».
وصیت‌نامه ـ ۲۳دی ۱۳۶۴

 

مجاهد شهید غلامحسین رجبعلی زاده از آستانه اشرفیه

مختصری از بیوگرافی زندگی ورزم مجاهد قهرمان غلامحسین رجبعلی زاده ازروستای چور کوچان آستانه اشرفیه گیلان خطه میرزا کوچک خان



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

احمدرئوف بشری دوست قهرمانی که در نسل کشی وقتل عام ۶۷ خمینی علیه مجاهدین بدست پاسداران خمینی در انتقال از زندان ارومیه در تپه الیاس آباد سلاخی ومثله وقتل عام شد

  احمدرئوف بشری دوست قهرمانی که در نسل کشی وقتل عام ۶۷ بدست پاسداران خمینی در انتقال از زندان ارومیه در تپه الیاس آباد سلاخی ومثله وقتل عام ...